نماز پلی به آسمان

عوامل مهم سبک شمردن نماز

عوامل مهم سبک شمردن نماز

31633564664153346661.jpg;

1 ـ نداشتن انگیزه قوى براى خواندن نماز

2 ـ عادت نداشتن به نماز از دوران کودکى .

3 ـ آگاه نبودن از فلسفه و اسرار نماز.

4 ـ ترجیح دادن تفریح و سرگرمى (به علت جاذبه بیشتر در نزد اینان )

5 ـ داشتن سؤ ال و ابهام نسبت به بعضى از مسائل اعتقادى مانند خدا، معاد و....

برگرفته از مقاله ابوطالب عبداللهى

...



:: موضوعات مرتبط: عوامل دفع و دوری از نماز، ،
:: برچسب‌ها: نماز, نمازخانه, سبک شمردن نماز, فلسفه نماز, اسرارنماز,
ن : مهربانو
ت : 29 بهمن 1394
من از تنبلی نماز نمیخوانم!

من نمی دانم از روی تنبلی است یا از نفهمی كه گاها نماز نمی خوانم. من هنوز به عشق نماز خواندن نرسیده ام و رنج می برم. نمی دانم باید چه كنم؟ من از نماز خواندن هیچ حالی نمی برم حتی از روزه گرفتن، احساس می کنم خیلی بدبختم و همین دلیل باعث میشه فكر كنم باختم!


این دغدغه امروزه در بین بسیاری از انسان ها مخصوصا جوانان مطرح است. که در پاسخ باید گفت: مهم ترین موضوع در زمینه تقویت گرایش به نماز و تقویت اراده در اقامه نماز، این است كه انسان بداند چرا باید...



:: موضوعات مرتبط: عوامل دفع و دوری از نماز، ،
:: برچسب‌ها: نماز, عشق به نماز , نماز, روزه,
ن : مهربانو
ت : 26 بهمن 1394
نمازت را تند می خوانی؟!

   

 

دوست عزیز اگه نمازت را تند می خوانی؟! این مطلب رو حتما بخون !

 

در روایتی آمده است‌: امام علی ‌به مردی كه سجده‌های نمازش را خیلی سریع به جا می‌آورد فرمود: چند وقت است كه این گونه نماز می‌خوانی‌؟ آن مرد عرض كرد: از فلان و بهمان مدت‌. حضرت فرمود: شخصی چون تو در نزد خداوند همانند كلاغ است كه نوك بر زمین می‌زند، اگر بمیری بر غیر آیین ابوالقاسم محمد صل یالله و علیه وآله مرده‌ای سپس فرمود: دزدترین مردم كسی است كه از نمازش بدزدد.(همان‌، حدیث شمارة 10716.) پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود:كسى كه ركوع و سجودش را ناتمام و شتابزده به جا مى آورد، نمازش ‍ پذیرفته نیست.

 

راه پیشگیری از عجله در نماز
حضرت ثامن الائمه « علیه السلام » چنین فرموده اند: « چون خواستی به نماز بایستی با حال كسالت ، خواب آلودگی ، عجله و شتاب و لهو و بازی نایست؛ بلكه نماز را با آرامش و وقار به جای آور .. ...



:: موضوعات مرتبط: عوامل سلب توفیق نماز، عوامل جذب به نماز، عوامل دفع و دوری از نماز، ،
:: برچسب‌ها: راههای جذب نماز, سلب نماز, دنیای نماز, نماز خانه, ,
ن : مهربانو
ت : 25 بهمن 1394
تمام آسیب‌ها از سبك شمردن نماز است

رئیس ستاد اقامه نماز كشور در اجلاس استانی نماز گفت: تمام آسیب ها از نخواندن نماز یا سبك شمردن نماز نشأت می گیرد. اگر نمازمان سبك شمرده شود هیچ چیزی درست نیست.


به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز كشور، اجلاس استانی نماز كه قرار است در كلیه استانها قبل از بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز (۶ بهمن ماه) در قزوین برگزار شود، پیش از ظهر امروز در تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز كشور و مهندس چاوشی، معاونت سیاسی فرهنگی اجتماعی استاندار تهران و مهندس موسوی موحد، رئیس بیمارستان بهارلوی تهران برگزار شد.

اگر نمازمان سبك شمرده شود هیچ چیزی درست نیست

قرائتی در این اجلاس گفت: تهران به اصطلاح ام القرای كشور است و قم مادر استانهاست. ام القرا ازمادر بالاتر است یعنی باید به همه مناطق شیر دهد اما تهران به بچه های تهران هم شیر نمی دهد. سكنجبین كه می پزند اگر ترش شود شكر به آن اضافه می كنند. مناطقی كه فسادش زیاد است باید شكرش را زیاد كرد یعنی به نمازش بیشتر اهمیت داد.

وی افزود: ما همگی دیر یا زود بازنشسته می شویم و می میریم، مهم نماز است كه اگر انجام ندهیم بقیه اعمالمان هم پذیرفه نمی شود. پلیس راه در جاده گواهینامه رانندگان را می گیرد حالا اگر صد تا مدرك دیگری داشته باشید و گواهینامه نداشته باشید، قبول نمی كند. با همه خدماتی كه انجام می دهیم اگر نمازمان درست نباشد گویی هیچ كاری درست نشده است.



:: موضوعات مرتبط: عوامل دفع و دوری از نماز، سخنرانی ، در محضر بزرگان ، نماز درمانی، آسیب شناسی نماز، ،
:: برچسب‌ها: سبک شمردن نماز, آسیب شناسی نماز, نمازخانه, اجلاس نماز, ,
ن : مهربانو
ت : 25 بهمن 1394

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.